Twitter Facebook Feed

Hilangkan pigmentasi / bintik hitam

1. Parut sebiji timun sehingga hancur. Campurkan parutan bersama tepung jagung. Apabila selesai, sapulam ke seluruh muka dan biarkan hingga kering. Amalkan setiap pagi. Hasilnya kulit akan nampak bersih dan lembut.

2. Rendam sehelai tisu ke dalam dua biji putih telur. Tampalkan tisu pada tempat yang ditumbuhi bintik hitam. Setelah kering, tanggalkan. Cuci muka dengan air dan pencuci muka. Lakukan 2 kali seminggu.

3. Campurkan beras pulut dengan kulit kayu manis. Gorengkan tanpa minyak hingga kekuningan. Kisar dan gosokkan pada muka dua kali seminggu.

1 comments:

SYI_ahmad said...

salam.perkongsian yang baik tentang jeragat. saya juga mempunyai masalah yang sama sejak kecil. jeragat akan bertambah jelas bila berjemur di bwah matahari. sekarang solution saya adalah lebih kepada supplement sebab kebanyakan skin care akan menyebabkan wajah menjadi putih tetapi tidak menghilangkan jerawat.
solution saya, vitamin e, vitamin c, esp yang saya makan dan amalkan sebagai masker setiap malam.
Alhamdulillah, jeragat saya semakin pudar, Ia mungkin sukar dihilangkan, tp dengan mencegah dari semakin gelap juga adalah solusi terbaik untuk saya.

Baca lebih lanjut tentang rawatan pigmentasi dan jeragat di blog saya.semoga bermanfaat.

http://sihatdancantikdengansupplement.blogspot.com/

Post a Comment